geriekeeverts.reismee.nl

Puno en Arequipa

Nu weer een blog vanuit Lima! Het was echt lang geleden voor mijn gevoel dat ik op dit bed achter mijn laptop zat te typen.

Maargoed, laat ik verder gaan waar ik gebleven was.. We zijn naar Machupicchu geweest waar ik het vorige blog o.a. over had. Daarna hadden we nog twee dagen in Cusco wat vooral rustige dagen waren. Dat was ook wel nodig aangezien je heel goed voelt dat Cusco best hoog ligt.

Op dinsdag lieten we Cusco achter ons en vervolgden we onze reis naar Puno. Dat is het stadje wat aan het meer Titikaka ligt, wat tevens het hoogst vaarbare meer ter wereld is. De busreis naar Puno was alles behalve saai. Het landschap ik zo bijzonder hier. Geen enkele busreis is tot nu toe hetzelfde geweest! Puno zelf was wat minder indrukwekkend. Het lijkt meer op een stad die nog in constructie is. Maargoed, daarvoor waren we natuurlijk ook niet in Puno. De volgende dag vertrokken we namelijk voor een tour over het meer Titikaka. Eerst gingen we naar Los Uros, wat drijfeilanden zijn gemaakt van een soort riet. De mensen wonen daar nog steeds en bewegen zich met rietenbootjes. Ze lieten zien hoe ze zo'n eiland maakten en dat was best interessant. De geur van rottend riet in de huisjes was alleen wat minder. Uiteraard kregen we de gelegenheid souvenirs te kopen en konden we daarna een tochtje maken met een rietenboot.

Na Los Uros gingen we verder varen naar Isla Taquile. Dit keer geen drijvend eiland van riet. We liepen daar een beetje rond en genoten van het prachtige weer wat echt voor een mooi uitzicht over het meer zorgde. De mensen op dat eiland lopen er bijna allemaal nog in klederdracht rond. Het was zeker de moeite waard om hier langs te gaan.

De volgende dag vertrokken we alweer naar Arequipa. Daar hebben we de eerste dag 's ochtends Arequipa een beetje verkend. Dieke en Maaike hadden daar nog niet genoeg van gekregen (Arequipa is best een leuke stad) maar Kimko en ik hadden 's middags wel zin in iets actiefs en besloten te gaan raften.

Daar gingen we dan. Ik had nog nooit eerder geraft. Het leek me vet, en dat was het ook! Uiteraard moest uitgerekend onze boot een koprol maken en hebben we naast raften ook nog lekker gezwommen in het koude water.

Daarna volgenden twee dagen waarop we een tour richting de Colca Canyon hadden. Aangezien Peru een groot land is mochten we weer een paar uur in een busje zitten. Dat was helemaal niet erg want het leek meer op een safari met vicuña's, lama's en alpaca's. Ik vind dat echt zulke leuke dieren! Deze eerste dag gingen we niet verder dan Chivay, een dorpje dichtbij de Canyon. Na een dag in de stoffige bus gezeten te hebben konden we ons opfrissen in de warm waterbaden (zo frisjes was het water nog niet ;)). Toen we de volgende dag ons karige ontbijt achter de kiezen hadden gingen we toch echt naar de Colca Canyon. Het zou de dag worden dat we oog in oog stonden met één van de grootste roofvogels ter wereld (de condor), dat bleek echter teveel verwacht. Toch was het leuk om die vogels in de verte gade te slaan.

's Avonds namen we de bus waar we 16 uur in zouden zitten om in Lima aan te komen. Het was een goede busreis. Het was wel apart om weer in Lima te zijn. Je kijkt toch weer heel anders tegen het land aan omdat je nieuwe dingen hebt meegemaakt en gezien.

Vandaag zijn we even bij San Andres langs geweest. Het was zo ontzettend leuk om weer even met de collega's en leerlingen te praten. Uiteraard hoorden daar zoveel knuffels bij dat ik me amper meer kon bewegen tussen alle kinderen.

's Middags zijn Maaike en ik nog even naar het centrum van Lima geweest en voor het avondeten hebben Dieke en ik overheerlijke Hollandse pannenkoeken gebakken voor ons gastgezin.

En nu zitten we alweer op 90% van onze reis. Er rest ons nog een hele dikke week, en daar gaan we nog even van genieten.

Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Rina

Fijn om weer wat van je te lezen Gerieke! En inderdaad nog genieten van jullie laatste week in Peru!!

Hettie

Wo veel gezien joh! Klinkt goed; en die kinderen hebben je gewaardeerd zo te horen :) Waren er nog wat veranderingen doorgevoerd daar, geen scheidsrechtersfluitjes meer?!
Geniet maar flink ja, voor je het weet ben je weer in Nederland :) xx

Opa en Oma Everts

Wat een belevenissen.Je bent toch zo,n doener.Fijn het allemaal mee te genieten.We hopen dat je straks weer in Holland met al je ervarings ook profijt van zult hebben.
Bedankt voor het kaartje,altijd fijn. Geniet daar nog even met allen om je heen en dat jullie een goeie terug reis mogen hebben. Liefs van ons hier.

Herbert en Henrike

hoi Gerieke,
heb even de blogs gelezen. Je hebt heel wat mee gemaakt zie ik.
dikke knuffel en samen met de anderen een gezegende terugreis

Opa enOma Benjamins

Hoi Gerieke,
Je blogs gelezen bedankt voor je kaartje
Nou de laatste lootjes wegen het zwaarst
Of de laatste dagen geniet ik er nog volop van Peru
Groeten van Opa enOma Benjamins samen met de anderen een behouden terugreis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!