geriekeeverts.reismee.nl

Uh.. Zie ginds komt de stoomboot!!

Ja! Internet! Daar moet ik nu maar even gebruik van maken. Toevallig is het ook alweer een week geleden dat ik een blog geschreven had dus werd het tijd voor een nieuwe!

Afgelopen donderdag gaven de leerlingen op San Andres echt bizar goede presentaties. Als men hier ergens goed in zijn, dan is dat het wel. Echt knap. Toen we 's middags naar San Marcos gingen daalde het niveau echter. We waren geen studenten, nee, deze les mochten we een heel aantal jaar terug op weg naar onze kleutertijd. De studenten hadden verschillende lessen voorbereid die voor kleuters waren en gaven die aan de rest van de klas. Ik moet zeggen dat het niet mijn favoriet is, haha. Na de les moesten we nog een tijdje op Anamaria wachten voordat we naar huis gingen. We besloten in een melige bui dat we wel een Nederlands rijmpje voor haar konden opzeggen: ''1,2,3,4, komt er nog wat van? 5,6,7,8 we wachten al zo lang. '' Ze vond het prachtig, maar toen ze vroeg wat het betekende stapten we maar even gauw over op ''Zie ginds komt de stoomboot..''

Vrijdag begeleidde Abigail (leerkracht van mijn klas) Maaike, Dieke en ik naar een paar straten vol met muziekwinkels. Echt te gek! Vanaf die dag mag ik quena leren spelen. Ik kan er in ieder geval geluid uit krijgen, dus er is hoop ;).

Voor zaterdag hadden we hele plannen gemaakt. We zouden naar Paracas gaan, wat echt heel mooi moet zijn qua natuur. Je kunt er vanaf een bootje echt prachtige dingen zien. Vanaf daar zouden we naar Ica gaan wat eigenlijk woestijn is. Het was nogal een paar uur rijden dus moesten we vroeg opstaan. Om 4:30 ging mijn wekker. Maar toen we bij het reisbureau kwamen bleek dat er uitgerekend die dag geen bussen reden. Echt zo jammer, maargoed, nu hebben we het nog tegoed. We zijn uiteindelijk maar naar Pachacamac gegaan waar Inca ruïnes zijn. Het was niet echt the place to be, maar opzich was het een prima uitstapje.

Zondag gingen we na kerktijd met een paar leerkrachten van San Andres op stap. Het was erg gezellig, en leuk dat dat zo kan.

De volgende ochtend begon onze laatste stageweek in Lima. De tijd gaat echt heel snel! Hoewel ik het hier echt heel erg naar mijn zin heb, wordt het na een maand ook wel eens tijd om meer van Peru te zien dan alleen Lima. 's Avonds gingen Maaike, Dieke en ik samen met een paar meiden naar een dansvoorstelling met allemaal verschillende dansen uit verschillende plekken van Peru.

Vorige week dinsdag gingen we met een groep van secundaria naar Bosque de Piedras. Inmiddels weet ik de echte naam, namelijk 'Huarochiri'. Deze dinsdag mochten we weer mee, en dat wilde ik maar al te graag omdat ik dat goed kan gebruiken voor mijn essay. Het was beter geregeld dan de vorige keer, en het liep dan ook lekker vlot. Ik heb samen met een maatje van die school daar een aantal bomen kunnen planten. Als het goed is ziet deze stoffige bende er over een aantal jaar heel anders uit!

Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Hettie

Klinkt goed Geriek! Leuk dat je ons op de hoogte houdt :) Stoer wat je allemaal doet joh. Veel plezier daar nog & volgend verslag dus waarschijnlijk vanaf je volgende stekkie? Ben benieuwd.

xxxxxx

Opa en Oma Everts.

We lezen jou brieven met grote interesse.En reizen in gedachten met je mee.We vinden het fijn dat je van de meeste dingen die er staan te gebeuren, geniet kunt.Groeten voor jullie alle vier. En voor jou een dikke knuffel. Opa en Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!