geriekeeverts.reismee.nl

Rust en onrust, weekend en door de week ;)

Hola hola,

We zijn inmiddels alweer een week verder, de tijd gaat toch wel snel! Vorige week donderdag en vrijdag zat ik in twee verschillende klassen. Elke leerkracht geeft echt heel verschillend les! Vrijdag ging groep 3 een toneelstukje doen in de Asamblea. Ik stond versteld van hoe ze dat deden. Ze konden hele stukken onthouden en Bijbelteksten voorlezen ging in een sneltreinvaart. Echt wel knap!

's Middags keek ik rekenschriften na, het bleek dat een aantal leerlingen niets van de stof snapten. Ik gaf aan welke kinderen dat waren, maar ik ben bang dat er niets mee gedaan wordt. Op zo'n moment vraag ik me af waarom je überhaupt nakijkt.

Het voordeel van drukke weken met stage en daarna nog college is, dat als het weekend is je echt vakantiegevoel hebt ;).

Zaterdagochtend bestond voor een groot deel uit uitslapen en de was doen. 's Middags gingen Maaike, Dieke en ik naar Miraflores. Kimko was met zijn gastgezin op een kamp, dus kon hij niet mee. Tot nu toe hadden we het strand alleen nog maar gezien vanaf een hoge helling, nu waren we echter van plan om iets meer van de zee te merken. Maaike en ik besloten dat we wel konden gaan pootje baden, we hielden niet echt rekening met de golven die soms hoger waren dan verwacht.

Na nog wat surfers en zeekrabben geobserveerd te hebben liepen we over een steiger naar een stijlvolle restaurant, maar die leek ons iets te prijzig om daar iets te gaan drinken.

Nadat we samen met Cesar en Anamaria gegeten hadden, gingen wij naar Parque de las Aguas. Het is een sprookjesachtige park met fonteinen en verlichting. Er was net een show begonnen bij een hele reeks fonteinen. Er werden allerlei figuren geprojecteerd op de fonteinen, en de muziek paste er helemaal bij. Het was echt wel gaaf, en groter dan ik had verwacht. De andere fonteinen waren niet minder mooi. Wat hadden we lol, simpelweg door door de fonteinen heen te lopen en te proberen niet nat te worden.

Zondag was echt wel een relaxte dag. Behalve naar de kerk gaan en chifa eten hebben we niet veel gedaan. Zelf vind ik chifa niet zo bijzonder, het is een soort chinees. Maar hier vindt men het echt een lekkernij. 's Avonds maakten Dieke en ik ons gastgezin blij met stroopwafels en andere Nederlandse dingetjes, de drop vonden ze wat minder. Snappen jullie dat nou? :P Nou goed, die drop is uiteindelijk toch wel goed terechtgekomen, dus dat was niet zo'n groot probleem ;).

Maandag had ik een groot deel van de dag de melodie van het Peruaanse volkslied in mijn hoofd. Men zingt dat elke maandagochtend. Inmiddels heb ik een vaste klas, wat echt wel prettig is. Ik mocht ook direct mijn eerste les geven. De les ging over de bewegingen van de aarde om zijn eigen as en om de zon (rotación y traslación). Ik moet zeggen dat ik wel echt over mijn woorden struikelde tijdens de les. Spaans is toch best wel lastig.. Toen de les voorbij was hadden we nog tijd over. De kinderen hier vragen regelmatig wat bepaalde woorden in het Nederlands zijn, dus bedacht ik dat er wel even een vraagmomentje kon komen.

Gisteren hadden we een lange dag. Na een drukke stagedag namen we de bus richting San Marcos. Ik was echt moe toen ik 's avonds thuis kwam en nog een les moest voorbereiden. Gelukkig was het vandaag heel anders. De tijd vloog voorbij op stage en ik heb fijn een les kunnen geven. Het is ook erg gezellig met de leerkrachten van San Andres. Daarnaast was het 's avonds een stuk rustiger :)


Tot snel!

Reacties

Reacties

Marieke

Ha Gerieke,
Bijzonder zeg, al die verschillen in de cultuur. Nog veel plezier daar en geniet ervan!

Rina

Ha, het is uiteindelijk goed gekomen met die drop?!
Hoe dan? ; )

Het is fijn om je te volgen! Succes met lesgeven, je kunt het!

Gerieke

Bedankt Marieke, zal ik doen :)
Wat denkt u mama? ;) Wellicht weet u het antwoord wel!

Mathijs

Hee Moeder!
Goede reisverslagen zeg!
Wat een belevenissen
Nog een fijne tijd daar en geniet er van!
En ik blijf je blog volgen natuurlijk!
Groeten van je zoon

Rina

Ha Gerieke, ik denk op de ons bekende manier. Jammer toch om dat lekkere dropgoedje uit te laten spugen terwijl anderen het wel lekker vinden...
En ondertussen kijk ik uit naar een volgend blog!
Liefs en een dikke knuffel, mama XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!